25 Απριλίου 2024

Ανακοίνωση Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου: Σκονάκι το παιδαγωγικώς ορθόν…!

Ενώ κόσμος πεθαίνει, νοικοκυριά φαλιρίζουν, σχολεία άνοιξαν, έκλεισαν, ξανάνοιξαν για να ξανακλείσουν… Το έθνος -ευτυχώς- γνώρισε τί πάει να πει τηλε-εκπαίδευση… και εγένετο φως! Επιτέλους κάναμε την… κρίση ευκαιρία!

Και δώσ’ του… τηλε-παράθυρα και μονόλογοι… και οικογενειακά έξοδα… και τηλε-βάσανα.

Το πρώτο lockdown ήταν μια μικρή δόση, το δεύτερο ήταν μια πιο δηλητηριώδης δόση. Και στο ενδιάμεσο ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια.

Ζητωκραυγάζει η κα Κεραμέως ότι το σύστημα της τηλε-εκπαίδευσης δούλεψε. Δούλεψε πολύ καλά, τόσο καλά που ήρθε η ώρα και για την τηλε – αξιολόγηση!

Θα τηλε-αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί, γονείς και … κυρίως μαθητές!

Οι εκπαιδευτικοί για το πόσο πειθήνιοι είναι στας εντολάς που τους ακύρωναν. Ακόμα να χωνέψει το υπουργείο ότι οι εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν να τηλε-εκλέξουν εκπρόσωπο στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ. Αλλά ας είναι καλά όσοι … διατίθενται να γίνουν δοτοί εκπρόσωποι στα όργανα αυτά.

Τηλε-αξιολογούνται οι γονείς πόσο πολύ έσφιξαν το ζωνάρι. Πόσο βαθιά έβαλαν το χέρι στην (άδεια) τσέπη για το φροντιστήριο. Πόσο σιώπησαν στη δουλειά τους για τις  συνθήκες ασφαλείας και τις απολύσεις, στο σχολείο για τα 25αρια τμήματα, πόσο έβαλαν τα παιδιά τους στην θέση τους που… ήθελαν να έχουν και γνώμη!

Και πάνω από όλα τηλε-αξιολογούνται οι μαθητές! Πόσα είδαν μέσα από τις  γκρίζες οθόνες, πόσο κρατήθηκαν on line όταν η πλατφόρμα έπεφτε, πόσα άκουσαν όταν ο ήχος έκλεινε; Και δώσ’ του σιφτ ωμέγα, σίφτ τόνος… Και εκεί μάθαμε το πόλινγκ. Μα γιατί να μην είναι βιονικά παιδιά, με ένα μικροτσιπάκι να αφομοιώνουν τα πάντα;

… και κάπου εκεί η “κανονικότητα” της κας Κεραμέως ξαφνικά κινδυνεύει να θρυμματιστεί. Οι μαθητές αρνούνται να κάνουν το κορόιδο. Ζητούν να μιλήσουν για 10 λεπτά στο τμήμα τους και να διαβάσουν ό,τι αποφάσισαν στο 15μελές τους. Αν τους πουν για διαγώνισμα τετραμήνου έχουν αποφασίσει να κάνουν ΑΠΟΧΗ. Να μην γίνουν συνένοχοι στο έγκλημα.

-Κυρία, αφού τίποτα δεν είναι κανονικό, τότε πώς εμείς θα εξεταστούμε κανονικά; σε τί θα εξεταστούμε όταν το 20-30% των μαθητών έκαναν μάθημα από το κινητό; Μετράμε ακόμα κενά, κυρία. Βιολογία, Αγγλικά, Γαλλικά… Κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν ακούγονται καλά! Κυρία, σε τί να εξεταστούμε;

-Κυρία μέσα από το τηλεδιαγώνισμα πώς θα μπει ο τόνος η δασεία η οξεία, η περισπωμένη; πώς θα μπουν τα σύμβολα των μαθηματικών;

-Ναι, δεν λέω βρε παιδιά, ίσως έχετε ένα δίκιο. Ίσως να μην κάνουμε κανονικό διαγώνισμα. Να γράψουμε ένα τεστ, ένα πόλινγκ… και να πούμε ότι κάναμε διαγώνισμα.

-Κυρία, μας λέτε να κάνουμε το κορόιδο; Γιατί; Ας πάρουν μέτρα να ανοίξουν τα σχολεία να κάνουμε επαναλήψεις και μετά, ναι. Να γράψουμε κανονικά… Αλήθεια γιατί δεν ανοίγουν τα σχολεία;

-Το παλεύουν αλλά τί να κάνουν με μια παγκόσμια πανδημία; Θα μου πεις τώρα δεν πήραν ούτε τα ελάχιστα μέτρα. Εμάς ακόμα να μας κάνουν τα τεστ που υποσχέθηκαν. Και είμαστε και σε μεγάλη ηλικία… Εσείς όμως να μην ασχολείστε με αυτά. Να διαβάσετε για να γράψετε. Είναι η ατομική σας ευθύνη.

-Μα κυρία, ποιά ατομική ευθύνη. Αφού θα γράφει όποιος θέλει πίσω από κλειστές κάμερες. Πώς μπορεί να υπάρχει αντικειμενικότητα. Δεν είναι αδιάβλητο.

-Ε, ε … βρε παιδιά. Είναι διάτρητο, δεν λέω, αλλά εσείς να είστε τίμιοι!

-Και πώς παλεύεται η ατιμία όταν όλοι την επιβραβεύουν, κυρία; Γιατί να μην “κάνω σκονάκι”, αφού δεν μου αφήνουν άλλη επιλογή;

-Τί να σας πώς βρε παιδιά, έχετε δίκιο. Εντάξει… δεν θα γράψουμε διαγώνισμα. Εξάλλου το λέει και το Σωματείο μου.

-Κυρία, μήπως τελικά σωστά ήταν όσα ζητάγαμε τον Σεπτέμβρη στην κατάληψη για να έχουμε ασφαλή σχολεία; Είδατε; Πέσαμε σε όλα μέσα.

…και τότε η παρέμβαση της διεύθυνσης είναι καθοριστική.

-“Έτσι θα γίνει όπως λέει το υπουργείο .. είναι νόμος. Όποιος απέχει από τις εξετάσεις θα … κάνει προφορική εξέταση. Και προσέξτε γιατί υποκινήστε από το Σύλλογο Γονέων που δεν έχει κανένα δικαίωμα να σας μιλάει χωρίς να το ξέρω, έχουν υπερβεί τον ρόλο τους.” …!

  Όσο εύκολο είναι να “μαλώσεις” έναν 13χρονο, άλλο τόσο δύσκολο είναι να τον εμπνεύσεις, άπαξ και πετάξεις στα σκουπίδια την παιδαγωγική σου ιδιότητα.

Αγαπητοί γονείς,

Το παραπάνω κείμενο είναι μια “γλαφυρή” περιγραφή, όσων συμβαίνουν αυτές τις ημέρες στο 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής. Μαθητές σ όλα ΄σχεδον τα τμήματα ζήτησαν να συζητηθεί δημοκρατικά και συλλογικά το αυτονόητο. Να εξεταστούν αφού πρώτα διδαχτούν και αντικειμενικά.

Ορθώς δεν επικυρώνουν την τηλε-χρονιά ως μια “κανονική χρονιά” και το “τηλε- σκονάκι” ως αντικειμενικό τρόπο βαθμολογίας τετραμήνου!
Κάτω από τέτοιες πίεσεις πανελλαδικά (με συντριπτικές αποφάσεις Ενώσεων Εκπαιδευτικών και Γονιών) ήδη διαρέουν δημοσιεύματα για απόσυρση της τηλε- εξέτασης από το Υπουργείο…

Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου στήριξε από την πρώτη στιγμή και συνεχίζει να στηρίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές του 2ου Γυμνασίου στα δίκαια αίτηματά τους, στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Έτσι εξασφαλίστηκε κάποιος στοιχειώδης ηλεκτρονικός εξοπλισμός για την πανδημία, τεστ για τους εκπαιδευτικούς – εργαζόμενους στα σχολεία, επιπλέον χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, τα κατάλληλα αντισυπτικά και άλλα πολλά, όπως η επιστροφή χρημάτων των περσινών εκδρομών.

Σε όλες τις δύσκολες στιγμές αποδεικνύεται πώς μόνο μέσα από συλλογικές διαδικασίες και με πνεύμα μή συμβιβασμού με το άδικο, εξαντλώντας κάθε  δυνατότητα επικοινωνίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, μπορούν να αντιμετωπιστούν τα εμπόδια που μπαίνουν για την ουσιαστική μόρφωση των μαθητών. Εδώ να σημειώσουμε ότι από την αρχή της πανδημίας και με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων επιδιώχτηκαν πλήθος συναντήσεων με τη διεύθυνση του σχολείου. Μία τέτοια έγινε και πριν τα Χριστούγεννα όπου οι εκπρόσωποι των μαθητών έθεσαν τους προβληματισμούς τους για την τηλε-εκπαίδευση, τις τηλε-απουσίες, τα τηλεδιαγωνίσματα, τη μη χρήση του eclass κ.ά. Με την διεύθυνση του σχολείου να μιλά για νόμο που πρέπει να εφαρμοστεί. Επομένως, δεν υπάρχει κανένας αφνιδιασμός. Ομοίως πράξαμε και σήμερα το πρωί όταν ο Σύλλογος επιδίωξε επικοινωνία με την Διεύθυνση, η οποία εν τέλει στήριξε επίμονα ότι έχουμε υπερβεί τις αρμοδιότητές μας. Αναμένουμε οι καταγγελίες αυτές για τον σύλλογο, να γίνουν εγγράφως και να μπουν ανοιχτά σε συζήτηση και όχι ως μονόλογος από θέση ισχύος μέσα στις τάξεις.

Ως Σύλλογος Γονέων συγχαίρουμε το 15μελές για την τίμια και καθάρια  στάση του να μη γίνουν η γενιά του ¨τηλε-σκονάκιου¨. Είναι ένα μάθημα ζωής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους υπολοίπους από εμάς.

Καλούμε τη διεύθυνση του σχολείου να μην μεταφέρει την πίεση που δέχεται απο τις επιλογές του Υπουργείου Παιδείας στην σχολική κοινότητα και να σταθεί κριτικά στις επιλογές των προϊσταμένων της. Είναι ευθύνη του Υπουργείου η αποτυχία να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία, το ρίξιμο χημικών στις μαθητικές κινητοποιήσεις και η επιδίωξη – εν μέσω πανδημίας- ένα περάσει τα πιο αντιδραστικά νομοσχέδια (Τράπεζα Θεμάτων, 27αρια τμήματα, εργασία και κατάρτιση απο τα 15 χρόνια, αλλαγή της εισαγωγής στην Τριτοβάθμια κ.ο.κ.) Όλοι οφείλουμε να αναλογιστούμε με ψυχραιμία την ευθύνη που μας αναλογεί, αυτή τη δύσκολη στιγμή. Αυτό βέβαια ισχύει και για τον Σύλλογο Γονέων γι΄αυτό και επιμένει να μην κλείνει τα μάτια στα προβλήματα, δρώντας αγωνιστικά χωρίς να στοχοποιούνται διαδικασίες, συλλογικούς θεσμούς και πρόσωπα.

Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων εν τω μεταξύ:

  • Θα θέσει το σύνολο των θεμάτων που είναι φλέγοντα σε ψηφιακή  συζήτηση με τους γονείς (κάνοντας μεγάλη προσπάθεια δεδομένου του σκόπιμου αποκλεισμού μας απο το myschool και τα στοιχεία επικοινωνίας των μελών μας).
  • Θα σχεδιάσει την συνέχεια της δράσης του για ανοιχτά και ασφαλή σχολεία αξιοποιώντας τις κινητοποιήσεις της Ομοσπονδίας Γονέων στις 14κ15/1 σε Υπουργείο Παιδέιας και Υγείας, αλλά και την σύσκεψη της Ζ΄ ΕΛΜΕ την Πέμπτη 14/1/2021

Μπροστά μας είναι μια ακόμα δύσκολη χρονιά, τα προβλήματα δεν έχουν τελειώσει και απαιτείται συλλογικότητα, μαχητικότητα και αλληλεγγύη με μόνο γνώμονα το μορφωτικό δικαίωμα των παιιδών μας.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Γυμνασίου Καισαριανής

Πρόεδρος : Κανέλλα Γεωργούλου
Αντιπρόεδρος : Γιάννης Μηλιώνης
Γραμματέας : Κατερίνα Καρκαβίτσα
Ταμίας : Εύη Κασόλα

e-mail : syllogosgoneon2gk@yahoo.com

Translate »