28 Μαρτίου 2024

Ανακοίνωση για τις Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα “Ελληνική PISA”

Οδεύοντας προς την λήξη της σχολικής χρονιάς 2021 – 2022 δυστυχώς δε μετράμε  χαμόγελα και ένα τσουβάλι γνώσεις για τα παιδιά μας, μετράμε πληγές. Πληγές που ήρθαν και κάθισαν στις ήδη ανοιχτές και που δε φρόντισε να κλείσει καμία κυβέρνηση. Χρόνια τώρα μετράμε την υποβάθμιση της παιδείας με νομοσχέδια που κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν όχι ως προς τον εκσυγχρονισμό αλλά ως προς την περαιτέρω υποβάθμιση.

Και ενώ ήταν στραβό το κλίμα το φάγε και ο γάιδαρος…ένας ακόμα αντιδραστικός νόμος, αυτός της Kεραμέως, ήρθε να δώσει ένα ακόμη χαστούκι στα παιδιά μας.

Τα δημοτικάκια προσπαθούν να μάθουν μόνα τους κολύμπι στα βαθιά, πετώντας τους σκόρπιες γνώσεις από το «Τ και Ο ΤΟ» στον παρατατικό και από τον Παρατατικό στην απόστροφο κοκ. Τα γυμνασιόπαιδα βλέποντας τα δύσκολα, το ακριβό εισιτήριο που βάζει το υπουργείο για την είσοδο τους στο Λύκειο, εγκαταλείπουν και στρέφονται προς τα ΕΠΑΛ. Τα λυκειόπαιδα μετά από 3 χρόνια πανδημίας, με κλειστά σχολεία και κουτσουρεμένες γνώσεις, ζουν τον εφιάλτη της Τράπεζας Θεμάτων, αφού καλούνται να κριθούν σε πράγματα που δεν έμαθαν και μπροστά τους έχουν το φάντασμα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, που πέρυσι έμειναν 40.000 επιτυχόντες εκτός σχολών.

Άραγε, οι «σοφοί» δε βλέπουν τα μαύρα σύννεφα πάνω από τα σχολεία….;

Αλήθεια αυτοί που μας τσακίζουν τη ζωή, που γνωρίζουν ότι το 2022 και εν όψει πανδημίας τα παιδιά μας στοιβάχτηκαν σε υπερμεγέθη τμήματα,  οι εκπαιδευτικοί δεν επαρκούν, τα σχολεία είναι ερείπια, οι γνώσεις είναι σκόρπιες χωρίς καμία σύνδεση και με τα παιδιά να δυσκολεύονται να παρακολουθήσουν, μπορούν να νοιάζονται για το μέλλον και την πρόοδο;

Αντιθέτως, είναι εργαλείο τους να πετάνε την ευθύνη της σύγχρονης αμορφωσιάς στην ατομική ευθύνη παιδιών γονιού. Ναι έτσι είναι! Φταίει το παιδί που δεν έγραψε καλά και κατ’ επέκταση ο γονιός που δε το ενίσχυσε με φροντιστήριο, δε κάνουν όλοι για το ενιαίο λύκειο ας μάθουν και μια τέχνη, μόνο που αυτή η τέχνη δεν είναι τέχνη είναι τεχνική, πως να βιδώσω την βίδα, πως να ισιώσω το μαλλί….

Ένα ακόμη τέτοιο εργαλείο είναι και οι Εξετάσεις Διαγνωστικού Χαρακτήρα, η «Ελληνική PISA» όπως βαφτίστηκε, που θα λάβουν χώρα πιλοτικά την Τετάρτη 18/5 και τα 2 Γυμνάσια της πόλης μας (μεταξύ 300 Γυμνασίων & 300 Δημοτικών  της χώρας μας).

Η επονομαζόμενη «Ελληνική Pisa», είναι ένα παρακλάδι μέσα στον αντιδραστικότατο νόμο Κεραμέως, αφού οι κατευθύνσεις του δεν προσανατολίζονται στην αύξηση των εκπαιδευτικών ποιοτικών χαρακτηριστικών αλλά την κάλυψη των αναγκών της οικονομίας και της αγοράς. Αποτελεί συνέχεια των πολιτικών και των σχεδιασμών της τωρινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, πάνω στις βέλτιστες πρακτικές του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.

Διόλου Ελληνική πρωτοτυπία δεν αποτελεί η “Pisa”. Υπάρχει η διεθνής εμπειρία!

Σε όσες χώρες έχει εφαρμοστεί και εφαρμόζεται, αποτελεί πυλώνα κατηγοριοποίησης παιδιών αλλά και σχολικών μονάδων. Καθορίζεται ακόμα και η υπόλοιπη μαθησιακή του ζωή, αφού με βάση και το σχολείο που φοιτά ή την επίδοσή του προκαθορίζεται και ο τύπος σχολείου που θα παρακολουθήσει. Έχει αποδειχθεί πως η τσέπη του γονιού καθορίζει την μόρφωση τού και επουδενί λόγος για ενιαίο χαρακτήρα στην μόρφωση….. επικρατεί η λογική αφού θα γίνεις εργάτης τι τα θες τις εξισώσεις..πρόσθεση αφαίρεση και πολλά σου είναι! Και όλη αυτά για το «καλό» των παιδιών, για να μη κουράζεται το παιδί και πληρώνει και το κράτος δασκάλους, εν ολίγοις σπαταλά χρήματα.

Γι’ αυτό κι άλλα πολλά, αντιλαμβανόμαστε τη συγκεκριμένη απόφαση ως μία ακόμη προσπάθεια του υπουργείου να  προχωρήσει στην αξιολόγηση σχολείων κι εκπαιδευτικών, με γνώμονα την τελική  κατηγοριοποίηση των σχολείων, συγχωνεύσεις και πιθανό κλείσιμό τους.

Ένας τέτοιου τύπου διαγωνισμός – πολύ περισσότερο ακριβώς μετά το δίχρονο της πανδημίας με όσες συνέπειες αυτή είχε για την εκπαιδευτική διαδικασία, την γνωστική και συναισθηματική κατάσταση των παιδιών, τα κενά εκπαιδευτικών, τι καινούργιο φέρνει ή τι προβλήματα έρχεται να λύσει σε όσα αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας;

Τίποτα είναι η απάντηση!

Απεναντίας προσθέτει ακόμη μια πτώση στην κλίση των αγαπημένων ουσιαστικών της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας: «εξετάσεις», «ανταγωνισμός», «κατηγοριοποίηση».

Εμείς, οι γονείς δε θέλουμε οι εξετάσεις να χρησιμοποιούνται για να διαχωρίζονται οι μαθητές σε παιδιά και αποπαίδια, δε θέλουμε ένα σχολείο υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, ένα σχολείο που θα σηκώνει τεράστια εμπόδια απέναντι σε αυτά τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Είναι χρέος μας απέναντι στα παιδιά μας να αντισταθούμε σε αυτό.

Θέλουμε ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα όλους τους μαθητές, που θα τους βοηθά να συγκροτήσουν την προσωπικότητά τους, που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να σπουδάσουν, όσοι το επιθυμούν, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους.

Στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς και τους αγώνες τους! Στηρίζουμε τον καθένα ξεχωριστά που βρίσκεται δίπλα στα παιδιά μας, που μαθητή τον μαθητή, γνωρίζει τις ανάγκες και τα προτερήματα, που κάνει ξεχωριστή προσπάθεια και δίνει στήριξη στον κάθε μαθητή ώστε όλοι ισότιμα να μπορούν να ανταπεξέλθουν μέσα στην τάξη και στα μαθήματα.

Καλούμε τους γονείς να:

  • Φτιάξουν ένα τείχος προστασίας σε όλους αυτούς τους σχεδιασμούς που έρχονται από τους «φωτισμένους» της εκάστοτε κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας, που μοναδικό στόχο έχουν όχι την εκπαιδευτική αναβάθμιση, αλλά την μετεξέλιξη της παιδείας σε εργαλείο της αγοράς.
  • Στηρίξουν τους  εκπαιδευτικούς, τους «δασκάλους» των παιδιών μας, στον δίκαιο αγώνα που δίνουν ενάντια στο σύνολο αυτού και κάθε αντιεκπαιδευτικού νόμου, που αντί να επικροτούνται ποινικοποιούνται και τραβιούνται στα δικαστήρια για ακόμα μια φορά, από το Υπουργείο Παιδείας. Για ένα σχολείο σύγχρονο στέρεας γνώσης και πολύπλευρης μόρφωσης, που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.
Translate »