Βαθμολόγηση κανονικά για τους μαθητές, χωρίς όμως εξασφάλιση ενιαίου τρόπου παρακολούθησης και αντίστοιχα ελέγχου αφομοίωσης της ύλης.
Το Υπουργείο Παιδείας, απέστειλε εγκύγκλιο προς τους εκπαιδευτικούς για κανονική βαθμολόγηση των μαθητών για το 1ο τετράμηνο, χωρίς να υπολογίζει ότι δεν υπάρχει ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην τηλεκπαιδεύση και χωρίς να λαμβάνει υπόψη όλες τις δυσκολίες που έχουν προκύψει. Θυμίζουμε ότι μόνο στην Καισαριανή τουλάχιστον 54 παιδιά, μόνο στην Α’ βάθμια, βρίσκονται τελείως εκτός από την τηλεκπαίδευση καθώς δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση, είτε λόγω εξοπλισμού είτε δε διαθέτουν internet.
Σχετικά με αυτή την εγκύκλιο η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
Ανακοίνωση σχετικά με την εγκύκλιο για την βαθμολόγηση του 1 ου τετραμήνου
Την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου, δημοσιοποιήθηκε στη επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας η υπ’ αριθμό 167603/ΓΔ4/9-12-2020 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας με θέμα : Εγκύκλιος για την εξ αποστάσεως υλοποίηση της (ισχύουσας) αξιολόγησης των μαθητών/τριών Δ/θμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021.
Το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να εξασφαλίσει την ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλους τους μαθητές, κάνει πως αγνοεί την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί για τους μαθητές.
Κάνει πως δεν γνωρίζει :
- Την ανισοτιμία μέσων και δυνατοτήτων πρόσβασης με ευθύνη φυσικά του Υπουργείου
- Πώς υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι σύνδεσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύνδεση με σταθερό τηλέφωνο, ανεπαρκή ταχύτητα γραμμής διαδικτύου, πολλοί μαθητές παρακολουθούν μέσω κινητού τηλεφώνου). Άρα έχουμε διαφορετικών ταχυτήτων διδασκαλία και αποτελέσματα διδασκαλίας.
Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να εξασφαλίσει ενιαίο τρόπο παρακολούθησης και αντίστοιχα ελέγχου αφομοίωσης της ύλης.
Με την συγκεκριμένη εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας :
- Δεν εξασφαλίζει την διαβλητότητα της αξιολόγησης – βαθμολόγησης.
- Νομιμοποιεί σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων.
- Διαμορφώνει διαφοροποιημένο πλαίσιο αξιολόγησης πράγμα που αντίκειται στον ενιαίο χαρακτήρα της Δημόσιας εκπαίδευσης.
- Επιτείνει το άγχος των μαθητών σε μια περίοδο όπου τα ίδια τα παιδιά είναι ήδη ψυχολογικά πιεσμένα.
- Απαξιώνει ακόμη περισσότερο την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ως Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) θεωρούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να δημιουργήσει μια ψεύτικη εικόνα κανονικής λειτουργίας του σχολείου, ότι γίνεται πλήρη διδασκαλία της διδακτέας ύλης, ότι θα έχουμε μια κανονική αξιολόγηση – βαθμολόγηση, θα γίνει κανονικά η προαγωγή μαθητών ΑΡΑ απαλλάσσεται το Υπουργείο να βρει τους τρόπους πραγματικής και δια ζώσης κάλυψη της ύλης που δεν μπορεί να καλυφθεί για όλους και αποτελεσματικά μέσω της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Δηλαδή ο κάθε γονιός θα πάρει στα χέρια του έναν έλεγχο που θα τον καθησυχάζει ότι το παιδί του διδάχθηκε και έμαθε αυτά που έπρεπε.
Ως γονείς αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε ώστε το Υπουργείο Παιδείας να πάρει ουσιαστικά μέτρα για το ασφαλή άνοιγμα των σχολείων γιατί θεωρούμε την δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία αναντικατάστατη και απαιτούμε :
- Παράταση του τετραμήνου
- Πραγματική κάλυψη της ύλης δια ζώσης
- Αξιολόγηση των μαθητών μετά την επιστροφή τους στην τάξη
- Αναπροσαρμογή της ύλης ανά τάξη και μείωση της εξεταστέας ύλης
- Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων