29 Μαρτίου 2024

Δελτίο τύπου για τη συνάντηση με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας

Συνάδελφοι,

Την Πέμπτη 1η Οκτώβρη, εκπρόσωποι της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής έκαναν κοινή παρέμβαση μαζί με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», στον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κύριο Χαράλαμπο Παπαϊωάννου.

Εκεί θέσαμε ερωτήματα, τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες μας σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στο σύνολο της Δημόσιας Εκπαίδευσης στην Καισαριανή.

Ειδικότερα:

  1. Αναφερθήκαμε στις ελλείψεις που είναι ιδιαίτερα σοβαρές στο Ειδικό Σχολείο, καθώς λείπει νοσηλευτής (!), άλλο ΕΕΠ και 3 εκπαιδευτικοί και ζητήσαμε απαντήσεις, καθώς είναι απαράδεκτη η κατάσταση που επικρατεί ενώ δε λειτουργεί και το ολοήμερο.
  2. Ρωτήσαμε τι θα γίνει με την παράλληλη στήριξη, που ακόμα δεν έχουν τοποθετηθεί όλοι οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί κι έτσι καθένας μοιράζεται σε 2 και 3 παιδιά.
  3. Αναφερθήκαμε και επιμείναμε στην επιτακτική ανάγκη σύνδεσης της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας με τα σχολεία, με πρόσληψη τουλάχιστον ενός νοσηλευτή σε κάθε σχολείο. Τονίσαμε δε την ανάγκη αλλά και τη δυνατότητα να οργανωθεί ακόμα και ιατρείο για τα πολλά συγκροτήματα Πρωτοβάθμιας Εκ/σης και Δευτεροβάθμιας Εκ/σης της Ηρώς Κωνσταντοπούλου, αφού υπάρχει χώρος, και αντίστοιχα στο μεγαλύτερο και πιο πολυπληθές συγκρότημα της Πρωτοβάθμιας στην Καισαριανή, του Βενιζέλου.
  4. Ζητήσαμε να ξεκαθαρίσει τα πρωτόκολλα που ακολουθούνται και ποια ακριβώς είναι η διαδικασία σε περίπτωση κρούσματος. Δηλώσαμε ως απαράδεκτο και επικίνδυνο το μέτρο που προωθείται, ώστε οι εκπαιδευτικοί να παίζουν τον ρόλο του γιατρού ή του νοσηλευτή, καθώς ούτε οι γονείς έχουν εμπιστοσύνη να αναθέσουν αυτό τον ρόλο στους εκπαιδευτικούς, αλλά ούτε και οι ίδιοι έχουν την εξειδίκευση για κάτι τέτοιο. Το αποτέλεσμα είναι να παραμένουν τα παιδιά στο χώρο χωρίς ουσιαστική βοήθεια, ενώ ελλοχεύει ο κίνδυνος παραμονής –ενόψει απλών ιώσεων- πολλών παιδιών στον ίδιο χώρο. Ζητήσαμε την πρόσληψη νοσηλευτικού προσωπικού ανά σχολείο ή συγκρότημα μικρότερων σχολικών μονάδων.
  5. Καταγγείλαμε τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν ακόμα, αλλά και όσων παρουσιάζονται χωρίς να αναπληρώνονται στα δημοτικά και νηπιαγωγεία, που έχουν ως συνέπεια να χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες, αλλά και να μην μπορούν να λειτουργήσουν τα ολοήμερα, φέρνοντας έτσι σε αδιέξοδο τον εργαζόμενο γονέα.Τονίσαμε την ανάγκη να υπάρχει επιπλέον δάσκαλος ανά σχολείο και όλοι οι αναγκαίοι νηπιαγωγοί και όλες οι ειδικότητες στη διάθεση της Διεύθυνσης, ώστε να αναπληρώνονται απόντες με ολιγοήμερες άδειες απόντες εκπαιδευτικοί.
  6. Καταγγείλαμε το απαράδεκτο καθεστώς των πολυπληθών τμημάτων με 20 και 25 μαθητές σε ελάχιστα τετραγωνικά και το αίτημα για άμεση διευθέτηση, με αναζήτηση ή διαμόρφωση κατάλληλων χώρων για το σπάσιμο των τμημάτων και προσλήψεις αντίστοιχων εκπαιδευτικών.

Για τα παραπάνω, οι «απαντήσεις» που πήραμε κινούνται στα πλαίσια της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και συγκεκριμένα είναι οι εξής:

  1. Παραδέχθηκε ότι είναι αδιανόητο και απαράδεκτο να μην υπάρχει νοσηλευτής στο Ειδικό Σχολείο, χωρίς όμως να αναφέρει ποιες άμεσες κινήσεις θα γίνουν. Όσον αφορά τα κενά ΕΕΠ και εκπαιδευτικών είπε ότι θα καλυφθούν άμεσα (;).
  2. Σχετικά με την παράλληλη στήριξη, είπε ότι συνολικά στην Α’ Αθήνας έχουν προσληφθεί 400 εκπαιδευτικοί και αναμένεται την άλλη εβδομάδα (όπως κι εκείνου του είπαν από το υπουργείο) να τοποθετηθούν οι υπόλοιποι 200. Τονίσαμε όμως ότι οι ανάγκες αναμένονται να είναι μεγαλύτερες καθώς πολλές αιτήσεις (π.χ. από την Α΄ Δημοτικού) δεν έχουν προχωρήσει ακόμα, χωρίς όμως να λάβουμε απαντήσεις. Μας βεβαίωσε ότι καταβάλει προσπάθεια, ώστε κάθε εκπαιδευτικός παράλληλης να είναι για ένα παιδί και ότι δεν θα παρατηρηθούν φαινόμενα 1 εκπαιδευτικός παράλληλης να έχει 2 και 3 παιδιά.
  3. Ήταν χαρακτηριστική η επισήμανσή του ότι ούτε ο ίδιος μπορεί να πάρει ξεκάθαρη απάντηση από τον ΕΟΔΥ, καθώς η πολυδιαφημιζόμενη “TaskForce”, για την άμεση επέμβαση στα σχολεία, ούτε έχει δημιουργηθεί αλλά ούτε και θα μπορούσε να ανταπεξέλθει καθώς μέσα στην ημέρα κλείνουν πάνω από 25-30 τμήματα μόνο στην Αθήνα. Για την ώρα ακολουθούνται τα γενικά πρωτόκολλα που τους έχουν δοθεί από το Υπουργείο Παιδείας (!). Σε περίπτωση κρούσματος, δηλαδή εκπαιδευτικοί και μαθητές καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη, αν θέλουν να κάνουν τεστ! Στο ζήτημα των μαζικών και επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλα τα σχολεία, μας είπε ότι είναι πάρα πολύ ακριβά και ότι πρέπει να επαναληφθούν πολλές φορές για να υπάρξει σωστή διάγνωση για όλους (αφού δεν ασθενούν ταυτόχρονα) και να ακολουθήσει η αντίστοιχη αντιμετώπιση! Η πρόληψη δηλαδή και η διασφάλιση της υγείας, χαρακτηρίζεται ως ΚΟΣΤΟΣ!
  4. Ο Διευθυντής μας είπε ότι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί παντού (;;) και ότι τα ολοήμερα, αν δεν έχουν ξεκινήσει, θα ξεκινήσουν άμεσα. Μπορεί να λείπουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ειδικότητας (εικαστικά, μουσική κλπ), αλλά τον έχουν ενημερώσει από το υπουργείο ότι μέσα στην εβδομάδα, θα τοποθετηθούν κι αυτοί.Στο αίτημά μας να υπάρχει επιπλέον εκπαιδευτικοί για αναπλήρωση αδειούχων ή και ασθενών εκπαιδευτικών είπε ότι δεν προσλαμβάνει το υπουργείο, αλλά … ζήτησε να ειδοποιείται έγκαιρα η Διεύθυνση, όταν παρουσιάζεται κενό, και ότι θα το αναπληρώνει,…όταν έχει! Τέλος, είπε ότι ακόμα δεν έχουν αναπληρωθεί μόνιμα οι 50 ευπαθείς εκπαιδευτικοί.
  5. Για τα πολυπληθή τμήματα είπε ότι προσπαθεί και ο ίδιος να δει πού υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες, ώστε να σπάσουν τα τμήματα και όπου αυτό είναι εφικτό θα γίνει. (Εμείς φυσικά ξέρουμε ότι μόνο με πίεση γονιών και εκπαιδευτικών γίνονται αυτά, όπως το τμήμα που άνοιξε στο 3ο Καισαριανής). Έχει ήδη ζητήσει από κάποιους Δήμους να του δώσουν τι αίθουσες υπάρχουν διαθέσιμες, να διαμορφωθούν με ευθύνη του κάθε Δήμου, ώστε να αξιοποιηθούν! Θέματα που θα έπρεπε να έχουν ήδη λυθεί, με ευθύνη του κράτους και με ότι αυτό συνεπάγεται για τις απαραίτητες χρηματοδοτήσεις και προσλήψεις και όχι να παραπέμπονται από τον έναν κρατικό θεσμό στον άλλο. Αποδεικνύεται για πολλοστή φορά περίτρανα ότι τα σχολεία άνοιξαν χωρίς να έχει παρθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο, χωρίς να είναι «έτοιμα όλα», όπως μας έλεγαν! Με εργαλείο τη ρύθμιση του νόμου, που ψηφίστηκε εν μέσω πανδημίας, γέμισαν τα σχολεία 25άρια τμήματα, ώστε να μειώνεται «το κόστος», να μην προσληφθούν νέοι εκπαιδευτικοί, να συγχωνευθούν ακόμα περισσότερα σχολεία. Τρεις εβδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων και ακόμα υπάρχουν κενά, σημαντικότατες ελλείψεις σε παράλληλη στήριξη και γενικά στην ειδική αγωγή. Καμία μέριμνα, για την υγεία και την ασφάλεια της σχολικής κοινότητας! Μοναδική μέριμνα ήταν να ανοίξουν όπως όπως, χωρίς καμία χρηματοδότηση, για να είναι διαθέσιμοι οι γονείς (κυρίως της πρωτοβάθμιας) για εργασία, παρκάροντας τα παιδιά τους, προς όφελος των επιχειρήσεων που εργάζονται.

Η υγεία και η ζωή η δική μας και των παιδιών μας και από αυτή τη κυβέρνηση όπως και από όλες τις προηγούμενες, αντιμετωπίζεται ως ΚΟΣΤΟΣ.

Απαιτούμε:

  • Ως 15μελή τμήματα.
  • Άμεσες προσλήψεις των απαραίτητων εκπαιδευτικών, ΕΕΠ και ΕΒΠ, ούτε μια ώρα χαμένη.
  • Πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας.
  • Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και προσωπικό αλλά και γονείς.
  • Επαναλαμβανόμενη παροχή μάσκας και υγειονομικού υλικού σε όλους.
  • Σύνδεση του σχολείου με την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας, ώστε να εξασφαλίζονται οι απαραίτητοι όροι υγιεινής και ασφάλειας στη λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας.

Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, ώσπου να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας.
Για μας και τα παιδιά μας δε ζητάμε τίποτα λιγότερο από μόρφωση, δουλειά και ζωή με πλήρη δικαιώματα!

Translate »