8 Οκτωβρίου 2024

Κείμενο Υπογραφών για την κατάσταση που επικρατεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της πόλης μας

Αγαπητοί γονείς,

Ακολουθεί κείμενο υπογραφών σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της πόλης μας με τις συμπτύξεις τμημάτων, κενά εκπαιδευτικών κλπ

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και τους γονείς να συνυπογράψουν το κείμενο και να μας το κοινοποιήσουν μέχρι και την Κυριακή 25/09/2024 στο email της Ένωσης Γονέων.

Σκοπός είναι να το καταθέσουμε τη Δευτέρα 30/9 στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Α’ Αθήνας και να απαιτήσουμε να δοθούν λύσεις.

Για οποιαδήποτε διευκρίνηση είμαστε στη διάθεσή σας


Κυρίες και Κύριοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,

Ως γονείς στα σχολεία του δήμου μας, αλλά και ως μέλη της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, συνεχίζουμε τη προσπάθεια μας, μέχρι να δικαιωθούν τα αιτήματα της μαθητικής κοινότητας του δήμου μας.

Μέχρι να λυθούν τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η εγκύκλιος 76216/Δ2/8-7-24 και 80483/Δ1/15-7-2024 που εκδώσατε μέσα στο κατακαλόκαιρο αναγκάζοντας διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να κληθούν να συγκροτήσουν στο my-school και στο πρόγραμμα Αθηνά τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να ληφθούν υπόψη βασικοί ανθρώπινοι και εκπαιδευτικοί παράγοντες. Μέσω οδηγιών που παραβιάζεται ακόμα και η υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν τμήματα ένταξης ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών.

Η οριζόντια σύντμηση των τμημάτων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη, ιδιαιτερότητες των μαθητών/τριών   ( μαθησιακές δυσκολίες, ζητήματα υγείας), χρόνιες σχέσεις συμμαθητών που έχουν αναπτύξει φιλίες και αισθήματα εμπιστοσύνης, αλληλεγγύης, σταθερότητας και καθημερινής ομαλής κοινωνικοποίησης αλλά και το σπουδαιότερο η αποτελεσματικότητα στη μάθηση και αξιολόγηση των μαθητών/τριών έχει φέρει στα όρια της τη μαθητική κοινότητα του δήμου μας και των εκπαιδευτικών.

Μόνη έγνοια σας είναι η μείωση του κόστους στη πλάτη των εκπαιδευτικών, και των μαθητών. Αδιαφορώντας για το αν θα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί σε ένα ή 2 ή περισσότερα σχολεία προκειμένου να καλύψουν τις ώρες τους. Αδιαφορώντας για τον ανθρώπινο παράγοντα της παραγωγής αποτελεσματικού έργου και φυσικά μετατρέποντας το επάγγελμα τους από λειτούργημα σε ψυχρό επάγγελμα. Αδιαφορώντας για το πώς θα διαχειριστούν τα πολυμελή τμήματα και τί επίπεδο μόρφωσης θα επιτύχουν στους μαθητές τους, αφού όπως έχει αποδειχθεί, μικρότερα σε αριθμό μαθητών τμήματα είναι πιο εύκολα να εκπαιδευτούν και συμπεριφορικά αλλά και μορφωτικά.

Στα σχολεία του δήμου μας σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο σας, οι τάξεις είναι γεμάτες από 25 παιδιά έως και 27 παιδιά! Υπάρχει σχολείο που πρέπει να διαχειριστεί ισότιμα 20 γνωματεύσεις ανά τάξη! Μα είναι δυνατόν στη κοινωνία του 21ου αιώνα, αντί να προοδεύουμε και να παρέχουμε γερές βάσεις στη παιδεία των παιδιών μας, να μας νοιάζει πόσα τμήματα έκλεισαν, πόσες ώρες εκπαιδευτικών μειώθηκαν ανά σχολείο και τελικά πόσα χρήματα εξοικονομήθηκαν;

Για το λόγο αυτό σας παραθέτουμε αναλυτικά τα ζητήματα των σχολείων, τα οποία κοινοποιήθηκαν, συζητήθηκαν με τους γονείς και εκπαιδευτικούς, ζητώντας την άμεση λύση τους χωρίς να χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος. Ζητήματα που δίνουμε μικρό εύλογο χρόνο να διαχειριστείτε αποτελεσματικά πριν κλιμακωθούν οι αντιδράσεις. Γιατί πλέον όλοι γνωρίζουν, θέλουν και απαιτούν με τα χρήματα που δίνουν μέσω των φόρων, να λαμβάνουν τη μόρφωση που αναλογεί τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία και να μην εμπαίζονται!!

  • 1ο Λύκειο Καισαριανής: Έσπασαν τα τμήματα της θετικής κατεύθυνσης και των ανθρωπιστικών σπουδών από 27 μαθητές και ένα τμήμα σε 2 όπως προκύπτουν αναλογικά, αλλά προκειμένου να λειτουργήσουν ορίστηκαν εκπαιδευτικοί που λείπουν από τη ‘Α τάξη, όπως η ειδικότητα του φιλολόγου. Λείπουν ώρες πλήρωσης των εξής μαθημάτων: Φιλολογικά, Βιολογία, Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά και Γυμναστικής. Έχουν συνολικά 40 ώρες κενά εκπαιδευτικών.
  • 2ο Λύκειο Καισαριανής: Μειώθηκε κατά ένα τμήμα η ‘Α τάξη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές και από 4 τμήματα δημιουργήθηκαν 3 με 26 και 27 μαθητές. Επίσης απουσιάζουν εκπαιδευτικοί των εξής ειδικοτήτων: Φιλόλογος, Μαθηματικός, Γαλλικών, Αγγλικών και Γερμανικής γλώσσας

Σημειωτέων ότι και στα 2 σχολεία μας ανέφεραν τη σπουδαιότητα ύπαρξης θέσης γραμματέως καθώς είναι πολλά τα διοικητικά έγγραφα και εργασίες που πρέπει να γίνουν και ο χρόνος περιορισμένος ειδικά για τις 2 διευθύνσεις.

  • 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής: Μειώθηκαν τα τμήματα από 15 σε 12, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές. Γεγονός που σημαίνει ότι λειτουργούν και οι 3 τάξεις κατά ένα τμήμα λιγότερο. Τα παιδιά στις τάξεις ανέρχονται από 24 μέχρι 27 ! 304 παιδιά με 52 γνωματεύσεις σε 12 αίθουσες στριμωγμένα, ενώ υπάρχουν αίθουσες που μπορούν να αξιοποιηθούν! Πώς άραγε θα βοηθηθούν αυτά τα παιδιά; Πώς θα νοιώσουν την ασφάλεια και τη στήριξη που απαιτείται, όταν υπάρχει και περιορισμός εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ανά τμήμα και διαχωρισμός μαθησιακών δυσκολιών; Τα σκέφτηκε κανείς;

Όπως γνωρίζετε μέχρι σήμερα οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση του σχολείου, γνωρίζοντας από κοντά τις δυσκολίες της εφηβικής ηλικίας και προσαρμογής από το δημοτικό, είναι αυτοί που προσπαθούν να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν ένα σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον, χωρίς οργή, θυμό και αρνητισμό. Αίθουσες που έχουν εξοπλισμό πολλών χιλιάδων ευρώ όπως οι διαδραστικοί πίνακες μένουν ανεκμετάλλευτες. Η περσινή προσπάθεια αναβάθμισης του εξοπλισμού μάλλον «στάχτη στα μάτια» των γονέων είναι όπως αποδεικνύεται. Λείπουν ώρες εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα φιλολογικά μαθήματα και στη φυσική. Έχουν τοποθετηθεί εκπαιδευτικοί που τους περισσεύουν ώρες και δεν μπορούν να εργαστούν στο σχολείο λόγω της μείωσης των τμημάτων. Μαθηματικά, Βιολογία και Αγγλικά είναι κάποια από τα μαθήματα αυτών των εκπαιδευτικών που περιμένουν ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να μάθουν πού και πόσες ώρες θα εργάζονται. Η απαξίωση του συστήματος σε πλήρη έκταση.

  • 2ο Γυμνάσιο Καισαριανής: Περιμένουν ειδικότητες Αγγλικών, Θρησκευτικών και Γαλλικών για να λειτουργήσουν. Έχουν συνολικά 53 ώρες κενά εκπαιδευτικών.

Με όλα τα ανωτέρω δεδομένα, κρίνει κανείς ότι μόνο σωστά δεν άνοιξαν τα σχολεία! Ότι ο προγραμματισμός είναι προβληματικός και φυσικά μονομερής, αφού εξυπηρετεί μόνο το στόχο της εξοικονόμησης χρημάτων και σε καμία περίπτωση το στόχο της εκπαίδευσης!

Γονείς – Εκπαιδευτικοί – Μαθητές είμαστε εδώ για να απαιτήσουμε:

  • Να καλυφθούν όλα τα κενά των εκπαιδευτικών των σχολείων που λείπουν. Να μην χαθεί καμία ώρα μαθήματος.
  • 5 τμήματα για κάθε τάξη στο 1ο Γυμνάσιο
  • Να μην κοπεί το 1 τμήμα στο 2ο Λύκειο.
  • Ολιγομελή τμήματα σε όλα τα σχολεία.
  • Την τοποθέτηση εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης ίσο με τον αριθμό των αναγκών και όχι του 50% που τα τελευταία χρόνια τοποθετείται.
  • Σεβασμό στην ανθρώπινη υπόσταση και στις ευαισθησίες των παιδιών.
  • Ανάκληση της απαράδεκτης εγκυκλίου που εκδόθηκε τον Αύγουστο και έφερε μεγαλύτερη ανατροπή στο εκπαιδευτικό σύστημα, που ήταν ήδη ελλιπές.
  • Να καταργηθούν όλοι οι αντι-εκπαιδευτικοί νόμοι και εγκύκλιοι.

Ως Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, σε απόλυτη εναρμόνιση με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς καταθέτουμε σήμερα τις υπογραφές που συλλέχθηκαν και τις οποίες ζητούμε να λάβετε υπόψη στη τελική απόφαση και κρίση σας!

Η κινητοποίηση μας σήμερα Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου έχει ένα και μόνο σκοπό. Τη διεκδίκηση ενός καλύτερου αύριο των παιδιών μας, με αξίες ιδανικά και μακριά από νούμερα και συμφέροντα!

Με εκτίμηση,

Το Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ

Translate »