23 Δεκεμβρίου 2024
osa-empodia-synexizoume_featured

Για 3η φορά με κλειστά τα σχολεία, αναλάβαμε για άλλους 5 μήνες, «την ατομική μας ευθύνη» μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί απέναντι στον καιάδα της τηλεκπαίδευσης, στερηθήκαμε την κοινωνική μας ζωή, τσακίστηκε η υγεία και το εισόδημά μας, με τη Κυβέρνηση να … σφυρίζει αδιάφορα! Τα αποτελέσματα των κλειστών σχολείων θα τα μετρήσουμε σε βάθος χρόνου.

Σε πρόσφατη μελέτη της UNICEF αναφέρεται ότι στη χώρα μας:

  • Αρνητικά συναισθήματα βιώνουν 9 στους 10 εφήβους, καθώς τους λείπουν το σχολείο (βασικός χώρος κοινωνικοποίησής τους), οι φίλοι τους, οι δάσκαλοί τους, οι αγαπημένες τους δραστηριότητες.
  • 3 στους 4 μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο έως καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα,  το 62,6% των μαθητών δηλώνει ότι τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση τους προκάλεσαν άγχος ή και άλλα αρνητικά συναισθήματα
  • Λιγότερο από το 60% των μαθητών παρακολουθεί όντως το μάθημα στην τηλεκπαίδευση, σύμφωνα με 9 στους 10 καθηγητές. Κύριως λόγος η διάσπαση προσοχής των μαθητών, σύμφωνα με το 86,8% των μαθητών και το 80,7% των εκπαιδευτικών και ακολουθούν η πρόσβαση στα κατάλληλα ηλεκτρονικά μέσα.

Όλα αυτά επαλήθευσαν τις προβλέψεις μας. Επιβεβαιωθήκαμε για όσα ζητούσαμε, ώστε τα σχολεία να παραμείνουν ασφαλή και ανοιχτά! Αντ’ αυτών εισπράξαμε κοροϊδία, ψέματα και ακόμα πιο βάρβαρα νομοσχέδια. Αντί για προσλήψεις υγειονομικών και εκπαιδευτικών, είδαμε τα δωράκια σε μεγαλοεπιχειρηματίες και την αύξηση των μέσων και των δυνάμεων καταστολής.

Αγαπητά μας παιδιά,

Νοιώθουμε περήφανοι που σ’ αυτό το έγκλημα δεν μείνατε βουβοί! Δεν “χωρέσατε” στο κλουβί. Δείξατε ότι η νέα γενιά έχει ιδανικά!

Μέσα από αλλεπάλληλες συλλογικές αποφάσεις, με πολύμορφες κινητοποιήσεις, παρεμβάσεις ακόμα και μέσα στα τηλεμαθήματα. Με κάθε μικρότερη ή μεγαλύτερη αμφισβήτηση, μέσα από τη Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Καισαριανής, τα 5μελή και τα 15μελή μεγαλώσατε περισσότερο από τη φυσική σας ηλικία. Βάλατε τα γυαλιά και απαντήσατε καθαρά σε όσους σας λοιδορούσαν ως “αρνητές” και “επιπόλαιους”. Επιμείνατε και δικαιωθήκατε.

Πρώτη μέρα στο σχολείο μπαίνετε με το κεφάλι ψηλά γιατί ήσασταν και είστε οι “μικροί ήρωες” αυτής της πανδημίας. Συνεχίστε να παίρνετε κάθε ψίχουλο γνώσης που μπορεί να σας δώσει αυτό το σχολείο και διεκδικείστε παραπάνω. Μην αφήσετε κανέναν να σας πει πως έτσι είναι η ζωή και πως ο πιο δυνατός τα παίρνει όλα.

Η ζωή σας είναι μπροστά και σίγουρα δεν είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Αλλά εσείς ξέρετε ότι δεν φταίει ο εκπαιδευτικός που δεν θυμάται ούτε το όνομά σας. Δεν φταίει ο γονιός που δεν βγαίνει να σας στείλει στα φροντιστήρια. Δεν φταίει το κακό μας το ριζικό. Ζητήστε τις απαντήσεις στα ερωτήματα:

Τί εμποδίζει στον 21ο αιώνα να υπάρχουνδιαθέσιμες αίθουσες, μικρά τμήματα, μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικούς; Ποιος είναι αυτός που υπονομεύει την υγεία και τη ζωή εκατομμύριων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο για να θησαυρίσει στο χρηματιστήριο των εμβολίων; Τί έχουν στο νου τους όσοι τσακίζουν τα φτερά της νέας γενιάς συνθλίβοντάς την με πιο αντιεκπαιδευτικούς νόμους και μεθόδους όπως η Τράπεζα Θεμάτων και οι νέες πανελλαδικές; Πώς μπορεί αυτός που σας έκλεψε το βιβλίο από το χέρι να σας κατηγορεί ότι μείνατε αμόρφωτοι;

Αγαπητοί γονείς,

Η κυβέρνηση μας μοιράζει απλόχερα -μαζί με την εργασιακή ανασφάλεια- και την ευθύνη της αυτοδιάγνωσης με τα self test. Να τα προμηθευτούμε, να τα κάνουμε σωστά στα παιδιά μας, να υπογράψουμε υπεύθυνη δήλωση, να συμπληρώσουμε την πλατφόρμα, να εκτυπώσουμε τη βεβαίωση και να στείλουμε τα παιδιά μας στα ¨ασφαλή¨ 25άρια τμήματα, χωρίς επαρκή καθαριότητα, χωρίς επιδημιολογικό έλεγχο, χωρίς ψυχοκοινωνική υποστήριξη, χωρίς πρόβλεψη για ενισχυτική διδασκαλία, με τη δαμόκλεια σπάθη της αξιολόγησης παιδιών – γονιών – σχολείων.

Η πανδημία μας έδειξε πιο καθαρά ότι δεν είμαστε όλοι ίσοι. Οι λίγοι “έχοντες και κατέχοντες” αγοράζουν την Παιδεία και την Υγεία που θέλουν. Οι πολλοί έχουμε μια δύναμη αυτή της κοινής συλλογικής μάχης. Όσες μάχες δώσαμε θα πρέπει να συνεχιστούν. Να είμαστε έτοιμοι και να απαντάμε ακόμα πιο συλλογικά βγάζοντας συμπεράσματα, με αλληλεγγύη, γιατί τα δύσκολα είναι ακόμα μπροστά και τα ερωτήματα αμείλικτα.

  • Μετά από σχεδόν δύο σχολικές χρονιές πανδημίας, θα δεχτούμε από Σεπτέμβρη να έχουμε 25άρια τμήματα, να έχουμε 60.000 αναπληρωτές (52.000 φέτος και 8.000 συνταξιοδοτήσεις), να έχουμε μαθητές σε ακατάλληλες αίθουσες και να αποχαρακτηρίζονται ακόμα και οικόπεδα που προορίζονταν για σχολικά κτίρια;
  • Μετά από σχεδόν δύο σχολικές χρονιές πανδημίας, με τεράστιες επιπτώσεις γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές στα παιδιά, θα δεχτούμε να μη γίνει καμία προσαρμογή στη σχολική ύλη και στα αναλυτικά προγράμματα; η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και η Ενισχυτική Διδασκαλία να ξεκινήσουν δύο μήνες πριν το τέλος της σχολικής χρονιάς; οι ψυχολόγοι και οι κοινωνικοί λειτουργοί να έρθουν – αν έρθουν – στα σχολεία Γενάρη μήνα;
  • Θα λειτουργήσουν και πάλι τα σχολεία χωρίς αντισεισμικούς ελέγχους, μετά από δύο μεγάλους σεισμούς σε Λάρισα και Σάμο, που έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα;
  • Θα δεχτούμε να μην υπάρχει καμία μονάδα για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας στην πόλη μας;

Η έγνοια μας, η δική μας ατομική ευθύνη και χρέος είναι να σταθούμε δίπλα στα παιδιά μας, να γίνουμε παράδειγμα διεκδίκησης. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:

  • Αραίωση των μαθητών. Όχι πάνω από 15 μαθητές ανά τάξη.
  • Μόνιμες προσλήψεις του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας.
  • Μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ με ευθύνη του κράτους για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Κατάργηση των προαγωγικών εξετάσεων για τη φετινή χρονιά. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία.
  • Αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με δημιουργία Κέντρου Υγείας στην Καισαριανή και ΆΜΕΣΗ Στελέχωση του ΕΦΚΑ Παγκρατίου, για να δώσει υπόσταση στην σχολιατρική υπηρεσία.
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΑΠΡΙΛΗ, 6:30 μμ, ΣΤΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Translate »