5 Δεκεμβρίου 2024

Ανακοίνωση από την πλειοψηφία του ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων για την κινητοποίηση που καλεί η Δημοτική αρχή το Σάββατο 30/3

dimarxeio_kaisarianhs_featured

Προς κάθε άμεσα ενδιαφερόμενο και υπεύθυνο.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Καισαριανής είναι υπέρμαχος κάθε διεκδίκησης προς όφελος της σχολικής κοινότητας, αλλά και ευρύτερα της Πόλης μας.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα σχολεία μας, τα προβλήματα είναι πολλά, συσσωρευμένα και λεπτομερέστατα καταγεγραμμένα εδώ και χρόνια. Δυστυχώς, με ευθύνη όλων των δημοτικών αρχών που έχουν αναλάβει την ευθύνη διοίκησης του Δήμου την τελευταία δεκαετία, στην πλειονότητά τους, τα προβλήματα παραμένουν άλυτα. Τα κοντέινερ παραμένουν, τα κτίρια και οι υποδομές υποσυντηρούνται, το προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας σταθερά μειώνεται.

Η υποχρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας από την Κυβέρνηση είναι γεγονός κατακριτέο και αδιαμφισβήτητο. Τα κενά σε εκπαιδευτικούς και παράλληλη στήριξη, η αύξηση του αριθμού μαθητών και μαθητριών σε κάθε τάξη είναι μόνο ελάχιστες από μια πληθώρα αποδείξεων ότι η δημόσια παιδεία αντιμετωπίζεται ως κόστος. Είναι ευθύνη όλων μας να διεκδικούμε για τα παιδιά μας. Ακόμα και με όρους αγοράς, όπως αρέσκεται να αντιμετωπίζει τα ζητήματα η Κυβέρνηση, η παιδεία είναι επένδυση για το μέλλον, για την ευημερία κράτους και κοινωνίας.

Το ΔΣ της Ένωσης αναλαμβάνοντας τις ευθύνες που του αναλογούν, με πενιχρά μέσα και την εθελοντική δράση των μελών του, σταθερά διεκδικεί και επιδιώκει την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της Πόλης μας. Το ίδιο απαιτεί από κάθε αρμόδια αρχή στην ευθύνη της οποίας υπάγεται η σχολική κοινότητα. Στην προκειμένη περίπτωση η Κυβέρνηση και η Δημοτική Αρχή.

Σε αυτό το πλαίσιο, αδυνατούμε να συμμετέχουμε στην εθιμοτυπικού χαρακτήρα κινητοποίηση που διοργανώνει η Δημοτική Αρχή της Πόλης μας. Δεν θα δώσουμε συγχωροχάρτι σε κανέναν υπεύθυνο. Αν η δημοτική παράταξη που πριν λίγους μήνες και παρά την πρόσφατη προηγούμενη εμπειρία της, διεκδίκησε και κέρδισε την εμπιστοσύνη των πολιτών για μια καλύτερη διοίκηση του Δήμου δεν γνώριζε το πλαίσιο στο οποίο θα κληθεί να διοικήσει, δεν είναι πρόβλημα των πολιτών. Αν γνώριζε και αδυνατούσε να κινηθεί εντός αυτού του πλαισίου, αγγίζει τα όρια του εμπαιγμού.

Ως πολίτες και γονείς έχουμε μάθει να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν. Το ίδιο απαιτούμε και από την εκάστοτε εξουσία, κεντρική και τοπική. Θα δίναμε δυναμικό παρόν σε κάθε κινητοποίηση διεκδίκησης από το σύνολο των αρμοδίων. Σε κινητοποίηση που μόνο στόχο έχει την απόσυρση της Δημοτικής Αρχής από το κάδρο των ευθυνών της, όχι. Απαιτούμε την ανάληψη ευθυνών και την εξεύρεση λύσεων στο βαθμό που αναλογούν στην εκάστοτε εξουσία.

Επομένως ζητούμε:

  1. Τα σχολεία του δήμου μας επιτέλους να νομιμοποιηθούν και να αναγνωριστούν από το κράτος ώστε να μην χάνονται χρήματα επιχορηγήσεων και προγράμματα αναβάθμισης τους.
  2. Σχολεία σύγχρονα και λειτουργικά όχι σε προκάτ κατασκευές και κοντέινερ.
  3. Σε όλα τα σχολεία να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης που εδώ και χρόνια δεν έχουν υλοποιηθεί στο βαθμό που θα έπρεπε με αποτέλεσμα να υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των μαθητών.
  4. Σε όλα τα σχολεία να γίνει δευτερογενής έλεγχος αντισεισμικότητας, ιδιαιτέρως που το διάστημα αυτό όλο και περισσότερα φαινόμενα σεισμικών δονήσεων είναι υπαρκτά.
  5. Σε όλα τα σχολεία να υπάρξει ενεργειακή αναβάθμιση που θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των συνθηκών που τα παιδιά μας περνούν τη μισή ημέρα της καθημερινότητας τους στους χώρους του. Έτσι το περιβάλλον θα είναι πιο υγιές, αλλά και το οικονομικό κόστος θα είναι μικρότερο. Επιπλέον το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα που θα επέλθει μετά τις αναβαθμίσεις ( είτε αφορούν θέρμανση – κλιματισμό, είτε αφορούν αλλαγή κουφωμάτων, είτε στεγανοποίηση και απομάκρυνση υγρασίας, είτε θερμική θωράκιση, είτε αλλαγή λαμπτήρων σε led ) θα είναι σημαντικό.
  6. Σε όλα τα σχολεία να μπει φύλαξη, η οποία είναι απαραίτητη και κατά τη λειτουργία του σχολείου για την εύρυθμη λειτουργία του αλλά και έλεγχο των εισερχομένων ατόμων, αλλά και μετά το πέρας της λειτουργίας, που θα διασφαλίσει την προστασία των δομών, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού που με κόπο όλα τα χρόνια συλλέγεται, εγκαθίσταται και λειτουργεί προς όφελος των μαθητών και της εξέλιξης που πρέπει να έρθουν πιο κοντά οι μαθητές.
  7. Σε όλα τα σχολεία να αναλάβει το κράτος την εξόφληση των λογαριασμών ΔΕΚΟ αφού τα σχολεία είναι δημόσιοι οργανισμοί και το κράτος υπεύθυνο για τη λειτουργία τους. Με αυτό το τρόπο οικονομικοί πόροι πολύτιμοι για κάθε σχολική μονάδα θα ξοδεύεται για λειτουργικά άλλα έξοδα απαραίτητα για τη λειτουργία του και δεν θα στερεί υλικοτεχνική υποδομή λόγω του περιορισμού τους από την εξόφληση των ποσών που τους αναλογούν.
  8. Να μην υπάρχει σε κανένα σχολείο κενό εκπαιδευτικού και να μην χάνονται πολύτιμες ώρες μαθημάτων, για αυτονόητους φυσικά λόγους σωστής εκπαίδευσης, συνέχειας της μάθησης με στοχευμένο αποτέλεσμα και γνώση δυνατοτήτων και αδυναμιών κάθε μαθητή ώστε να παρέχεται και η ανάλογη βοήθεια.
  9. Να λειτουργεί σε όλα τα σχολεία τμήμα ενισχυτικής διδασκαλίας για όλους τους μαθητές που χρειάζονται βοήθεια ανεξαρτήτως οικονομικής κατάστασης της οικογενείας τους.
  10. Να υπάρχει σε όλα τα σχολεία ψυχολόγος για όλες τις ώρες και ημέρες λειτουργίας του σχολείου. Να μπαίνει σε όλες τις τάξεις και να υλοποιεί προγράμματα που θα βοηθούν ουσιαστικά τόσο τη μαθητική κοινότητα όσο και τον ίδιο τον μαθητή, όχι μόνο σε ζητήματα που άπτονται του σχολείου και της φοίτησης του, αλλά προσωπικών και οικογενειακών αδυναμιών, αντιμετωπίζοντας οργανωμένα και σοβαρά τη κατάσταση σε συνεργασία με άλλες κρατικές δομές ώστε να εξελίσσεται με υγεία και ασφάλεια η συμπεριφορά και το ίδιο το άτομο, κοινωνικοποιημένο σωστά στα πλαίσια και στους ρόλους που έχει.
  11. Να δίνεται η δυνατότητα και να παρέχεται σε όλους τους μαθητές η δυνατότητα παράλληλης στήριξης. Όταν δε αυτό συνοδεύεται και από γνωματεύσεις κρατικών φορέων να επιδιώκεται η στήριξη και μέριμνα τους όχι αποσπασματικά και αν βγαίνει στο πρόγραμμα με κάποιες ώρες, αλλά όλες τις ώρες με ανεξάρτητο δικό του άνθρωπο που θα στηρίζει το μαθητή και θα τον αναπτερώνει σημειώνοντας τη βελτίωση του.
  12. Να λειτουργούν σε όλα τα σχολεία τμήματα ένταξης για παιδιά που δεν έχουν γνωματεύσεις, αλλά που κατά τη διαδικασία της φοίτησης τους, οι εκπαιδευτικού βρίσκουν αδυναμίες που πρέπει να στηριχτούν.
  13. Να υλοποιούνται σε όλα τα σχολεία προγράμματα αθλητικού ιδεώδους και πολιτιστικών δράσεων με στοχευμένα προγράμματα και συνεργασίες, γιατί μάθηση δεν είναι μόνο η ανάγνωση και η αριθμητική αλλά και η ανάπτυξη δεξιοτήτων, συναισθημάτων και κλίσεων που έχει κάθε μαθητής και που ίσως θα θελήσει να ακολουθήσει και επαγγελματικά.
  14. Ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών που θα περιλαμβάνουν και τη μάθηση ξένων γλωσσών εντός του σχολείου, που θα απαιτείται να πηγαίνει το κάθε παιδί σε φροντιστήριο εκτός επί πληρωμή, αλλά που μέσα από το σχολικό ωράριο του θα διδάσκεται ότι χρειάζεται ώστε να δίνει τις εξετάσεις για τα πτυχία του μέσα από το σχολείο, ακόμα και για την εκμάθηση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
  15. Παροχή από το κράτος των υλικών που χρειάζεται ανάλογα με τη βαθμίδα φοίτησης του, ώστε να μην επιβαρύνεται καμία οικογένεια ή υπάρχει διάκριση ανάμεσα στα παιδιά ως προς τη ποιότητα και το είδος των υλικών που είναι ανάλογη με την οικονομική δυνατότητα κάθε οικογενείας, δημιουργώντας συμπλέγματα κατωτερότητας ή ανωτερότητας μεταξύ των μαθητών
  16. Ανάπτυξη προγραμμάτων Erasmus για όλα τα σχολεία και όλες τις βαθμίδες, ώστε οι μαθητές στην επαφή τους με άλλους μαθητές άλλων χωρών να αλληλεπιδρούν θετικά και να αποζητούν τη βελτίωση και την εξέλιξη των γνώσεων, των δυνατοτήτων τους και της εφαρμογής της τεχνολογίας και των μεθόδων στη καθημερινότητα τους.
  17. Να υπάρχει καθαριότητα σε όλους τους χώρους του σχολείου, όλες τις ώρες και όχι μόνο κάποιες ώρες λόγω ελλείψεως δυναμικού.
  18. Πρόσληψη σχολικών νοσηλευτών σε όλα τα σχολεία.
  19. Δημιουργία δημοσίων ΚΔΑΠ

Ξέρουμε πως για να γίνουν όλα τα ανωτέρω χρειάζονται πολλά.

Χρειάζεται η αλλαγή νοοτροπίας στο ποιοι είμαστε και τι τελικά θέλουμε ώστε να μπουν οι προτεραιότητες στη λήψη των αποφάσεων και να υπάρχουν σκοτεινά παιχνίδια που κατευθύνουν τις αποφάσεις αυτές προς άλλους δρόμους. Γιατί η παιδεία και μάλιστα από μικρή ηλικία είναι αυτή που θα δώσει άλλον αέρα στη χώρα μας και στην εξέλιξη της.

‘Όμως σήμερα πρέπει:

  • Να αυξηθεί η χρηματοδότηση προς τους δήμους για τα σχολεία σε ότι αφορά τις επισκευές, την αναβάθμιση τους και τη λειτουργία τους
  • Να προσληφθούν άτομα για τη καθαριότητα των σχολικών μονάδων για όλες τις ημέρες και ώρες σύμφωνα με το δυναμικό του κάθε σχολείου και τις ανάγκες του.
  • Να αλλάξει το απαρχαιωμένο εκπαιδευτικό σύστημα και να εκσυγχρονιστεί σύμφωνα με την κοινωνία.
  • Να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με υλικά και εργαλεία που είναι απαραίτητα για τη μάθηση και τη σύγχρονη παράδοση των μαθημάτων ( tablets, διαδραστικοί πίνακες, ταχύτητες στο internet).

Κλείνοντας, ως Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων δηλώνουμε τη πρόθεση μας να στηρίξουμε κάθε στοχευμένη κίνηση που θα οδηγεί στην επίλυση των ανωτέρων και θα επιφέρει ένα θετικό πρόσημο προς τη σωστή κατεύθυνση.

Translate »